Obserwatorzy

sobota, 1 września 2012

Kokosanki


Palma kokosowa, czyli inaczej kokos właściwy (a bardziej oficjalnie Cocos nucifera ) nazywa się w sanskrycie "kalpa vriksha", co tłumaczone jest jako "drzewo, które zaspokaja wszystkie potrzeby życia". Jest to oczywiście święta prawda, biorąc pod uwagę fakt, że kokos możemy spożyć we wszystkich możliwych stanach skupienia i w różnych kombinacjach :) Palma kokosowa  to najdziwniejsza roślina jaką znam- istnieje niezliczenie wiele zastosowań jej drewna, pestek i liści. Wiedzieliście, że mleko kokosowe ma niemal identyczną konsystencję jak plazma krwi człowieka, przez co może być użyte jako jej namiastka do uzupełniania płynów ustrojowych w krytycznych przypadkach wykrwawienia? (Odkryto to podczas II Wojny Światowej.) A czy wiedzieliście, że masło kokosowe można używać w silnikach diesla?Ja oczywiście nie miałam okazji asystować przy operacjach z udziałem mleka kokosowego, pozostało mi więc normalne wykorzystanie kokosowych darów ;)
Oto więc przepis na pyszne kokosanki:

Składniki:
250 g wiórków kokosowych
1 szklanka cukru
4 białka

Wykonanie:
Ubić białka na sztywno, dodać cukier. Ponownie ubijać aż do uzyskania sztywnej konsystencji. Dodać wiórki kokosowe, zamieszać. Wykładać małe porcje na papier do pieczenia. Piec w temperaturze 160'C aż do zarumienienia.

Kokosanki możecie podać z mlekiem lub tak jak ja- z owocami. Idealnie będą się komponować z ananasem. Smacznego!



Więcej o palmach kokosowych poczytacie na tej stronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz