Obserwatorzy

sobota, 16 marca 2013

Dietetyczna zapiekanka jajeczna

Gdy wróciłam do domu po weekendzie w mojej lodówce znalazłam ledwo żyjące warzywa i twaróg na granicy przeterminowania. Nienawidzę marnować jedzenia, więc poszukałam przepisu, który pozwoliłby mi dać tym składnikom drugie życie. Przygotowałam więc zapiekankę jajeczno-twarogowo-warzywną, która okazała się być strzałem w dziesiątkę. Do jej przygotowania potrzebujemy jakieś 10 minut, więc naprawdę się opłaca :) Jest smaczna i bardzo wysokobiałkowa (czyli idealne rozwiązanie dla wegetarian).

Składniki: wszystkie warzywa jakie masz w lodówce
połowa twarogu
1 jajko i 2 białka
bazylia, zioła prowansalskie, sól i pieprz
oliwki
ser feta (opcjonalnie, bo oliwki są dość słone)
szynka sojowa/normalna szynka pokrojona na drobne kawałki

Wszystkie warzywa poza oliwkami mieszamy z twarogiem, białkami i jednym całym jajkiem, oraz przyprawami (opcjonalnie też fetą). Wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzch kładziemy oliwki. Zapiekamy aż białka się zetną, a góra przyrumieni. Ja piekłam około 40 minut w temperaturze 180 stopni.




1 komentarz: