Obserwatorzy

czwartek, 31 stycznia 2013

Tortilla z brokułem, pomidorem i prażonym słonecznikiem

Studenckie życie niestety nie zostawia mi czasu na dodawanie nowych przepisów. Dania, które gotuję muszą zajmować mi od 15 minut do maksymalnie pół godziny. Dzisiejszy przepis to naprawdę łatwy w przygotowaniu posiłek, który możemy uznać za dość zdrowy (oczywiście o ile tortillę z Biedronki zastąpimy pełnoziarnistym plackiem, a śmietanę jogurtem naturalnym ;)



Składniki:
1 brokuł
1 pomidor
pestki słonecznika
śmietana
2 plastry żółtego sera
ząbek czosnku
sól i pieprz do smaku
placek tortilli

Przygotowanie: Gotujemy pokrojonego w małe kwiatki brokuła "al dente". Do małego garnuszka wylewamy łyżeczkę oliwy, wyciskamy czosnek i przez chwilę go smażymy. Dodajemy 5 łyżek śmietany, solimy i pieprzymy do smaku. Rwiemy plastry sera na drobne kawałki i intensywnie mieszając czekamy, aż się rozpuści. Odstawiamy z ognia. Kroimy pomidora w kostkę, a słonecznik prażymy na suchej patelni (mój się trochę przypalił z tego pośpiechu ;) Na dużej, suchej patelni kładziemy płat tortilli i opiekamy go z dwóch stron, aby trochę się zrumienił i stwardniał. Tortillę smarujemy sosem śmietanowo-serowym, wykładamy brokuły i pomidory, polewamy resztą sosu i nie szczędzimy sobie prażonego słonecznika.

Wykonanie zajmuje nam ok 20 minut, ale jest to wersja moja, wegetariańska. Możecie pokombinować dodając do tortilli szynkę (wersja szybka), lub kurczaka (wersja zajmująca więcej czasu).
Smacznego :)

Już niedługo postaram się dodać przepisy na wszystkie dania, które gotowałam od października, a nie miałam czasu ich tu wstawić :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz